miercuri, 8 aprilie 2015

Azi licean, mâine student


         În  7 aprilie 2015 elevi din clasele a XII a B, a XII a C, a XII a E, a XII a G, a XII a G  şi a XII a H au participat la activitatea: Orientarea şi consilierea în carieră, pentru elevii din ultimul an de liceu, interesaţi de continuarea studiilor în învăţământul superior.

Facultăţile vizitate:

Facultatea de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor
Facultatea de Geografie
Facultatea de Drept


Facultatea de Automatica si Calculatoare
Facultatea de Arhitectura si Urbanism
Facultatea de Electronica, Telecomunicatii si Tehnologia Informatiei
Facultatea de Ingineria Materialelor si a Mediului
           Alegerea profesiei este un moment important în viaţa fiecăruia, constituind una din premisele majore ale inserţiei sociale, dar ea are loc într-un context mai larg în care sunt implicaţi factori de natură personală, educaţională, economic, contextuală. Din acest motiv, planificarea carierei implică demersuri ca: orientarea şcolară, profesională, consilierea pentru carieră, fiecare cu specific propriu.
            Orientarea profesională este acea activitate în cadrul căreia o persoană este ajutată să se dezvolte şi să accepte o imagine completă despre sine, despre rolul său în societate, testarea concepţiilor acesteia şi transformarea lor în conformitate cu realitatea înconjurătoare, astfel încât acea persoană să obţină satisfacţii şi să desfăşoare o muncă benefică societăţii.

            Una din direcţiile de abordare a orientării profesionale este: orientarea şcolară privind obţiunile şcolare şi sprijinirea elevilor. În şcoală se face orientarea şcolară şi preorientare profesională. Acest tip de consiliere constă în îndrumarea elevului în vederea alegerii unei forme de învăţământ potrivit nivelului de pregătire atins anterior şi, mai ales, potrivit aptitudinilor, intereselor profesionale şi personalităţii sale. Elevului i se fac recomandări privind continuare educaţiei, i se oferă informaţii despre unităţile şcolare, care corespund cerinţelor sale educaţionale, despre condiţiile de acces la aceste unităţi şi despre formalităţile ce trebuie îndeplinite în acest scop, după care se alcătuieşte un plan de acţiune.

            Pentru ca elevul să devină un adult responsabil de propriile decizii privind cariera, şcoala trebuie să se axeze pe formarea următoarelor competenţe:
·         Utilizarea calculatorului;
·         Rezolvarea problemelor;
·         Managementul resurselor umane;
·         Materiale financiare;
·         Planificarea personală a carierei;
·         Relaţionare interpersonală;
·         Valorificarea informaţiilor.

prof. Alina Natalia Pop
Colegiul Economic "Nicolae Titulescu" Baia Mare



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.